یادگیری جای گذاری و بازسازی پکیج در دفاتر
نصب واحد خارجی
محل نصب یونیت خارجی باید به نحوی
انتخاب گردد که هوای خروجی و صدایحاصل از
وسیله مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند.
وسیله باید مکانی کارگذاشته شود که
براحتی هوای مورد نیاز توسط آن دمیده شود. در صورت رعایت نکردن این نکته هوای رفت کندانسور، برگشت می شود و
باعث می گردد|سبب میشود} کمپرسور اورلد
کند. خروجی و ورودی دستگاه نباید پوشانیده شوند.
موسسه پارسه موسسه پارسه در زمینه نصب وتعمیر کولر گازی پکیج و تعمیرات اسپیلت فعالیت دارد.درهمین راستا موسسه پارسه دوره های آموزش نصب اسپیلت به بهترین شکل برگزارمیکند
محل نصب باید استحکام لازم را جهت تحمل وزن دستگاه را داشته
باشد.
در محل نصب نباید خطر نشت گاز های قابل اشتعال وجود
داشته باشد.
در صورت نصب یونیت روی بالکن یا لبه پنجره به
علت وجود ارتعاشات کمپرسور از لرزه گیر مناسب یا در صورت نیاز از منجیت استفاده
کنید و در صورت استفاده از اتصال پیچ و مهره در اسکلت نگهدارنده یونیت داخلی حتما
از واشر فنری استفاده کنید .
حتما توجه فرمایید که یونیت
خارجی حتی المقدور نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار
گیرد.
تابش مستقیم آفتاب باعث کاهش راندمان کاری کندانسور
شده و در عملکرد سرمایی کولر تاثیر منفی خواهد گذاشت.
در
شرایطی که محل نصب جایگزین دیگری نداشت، از آفتابگیر استفاده
نمایید.
یونیت خارجی را در نزدیکی خروجی فن های اگزاست،
دودکش، هود آشپزخانه و محل های آلوده به ذرات معلق در هوا نصب نکنید. این ذرات و
چربی ها باعث کثیف شدن سطح کویل کندانسور شده و ضریب انتقال حرارت آن را کاهش می
دهند.
فضای لازم جهت انجام عملیات سرویس و تعمیرات را در
اطراف یونیت خارجی در نظر داشته باشید.
در صورت نصب چند
دستگاه یونیت خارجی کنار هم فاصله جانبی حداقل 80 سانتیمتر را رعایت فرمایید.یونیت
های خارجی در صورت مجاورت بصورت موازی تحت تاثیر هوای خروجی یکدیگر قرار می
گیرند.
نصب
یونیت خارجی در ارتفاعی بالاتر از یونیت داخلی
در چنین شرایطی حتما از تله روغن استفاده کنید.
در صورت نصب
یونیت خارجی روی بام و شیروانی و سطوح افقی و شیب دار از تراز بودن یونیت اطمینان
حاصل کنید.
در صورت نصب یونیت خارجی روی بام و شیروانی نیاز
به سوراخ کردن سقف جهت عبور لوله به سمت پایین، بعد از نصب لوله ها حتما محل سوراخ
را با ماستیک آب بندی کنید.
فضای لازم جهت انجام عملیات
سرویس و تعمیرات را در اطراف یونیت خارجی در نظر داشته
باشید.
یونیت خارجی را در نزدیکی آنت های ماهواره بیسیم نصب
نکنید.
در صورتی که دستگاه دارای حالت گرمایشی باشد درپوش
تخلیه آب یونیت داخلی را نصب و مسیر مناسبی برای تخلیه آب در نظر بگیرید.
نصب
یونیت داخلی
یونیت داخلی را در مجاور یا بالای وسائل گرمازا از قبیل بخاری، شوفاژ و سیستم های رطوبت زن اجاق گاز خوراک پزی نصب نکنید.
یونیت را در جهتی نصب کنید که جهت پرتاب هوا به سمت وسط اتاق و با حداکثر پوشش
محیطی عمل کند.
یونیت را با توجه به فواصل تعیین شده نصب
کنید.
بسته به وضعیت خاص دیوارها و سقف، فواصل لازم را جهت
انجام تعمیرات و سرویس آنی در نظر گرفته و به فواصل توصیه شده اضافه کنید.
فراگیری بازسازی اپل بوسیله تازه ترین شیوه های تکنولوزیکی توسط آموزشگاه های مدرن
موسسه پارسه در زمینه تعمیرات اپل و آی پد فعالیت میکند.درهمین راستا این موسسه دوره آموزش تعمیرات آی پد برگزار میکند.
لیزا و مکینتاش (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹)
در سال ۱۹۸۳ اپل با ارائه مدل «لیزا» (Lisa) که اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و
سیستمعامل دارای واسط گرافیکی، آیکونها و پنجرهها بود توانست انقلابی بزرگ در
زمینه کامپیوترهای شخصی به وجود آورد. بعد از آن در سال ۱۹۸۴ سیستمعامل مکینتاش
توسط اپل در حالی روانه بازار شد که تبلیغات بسیار گستردهای برایش انجام گرفته
بود. ظهور مکینتاش و ارائه نسخههای مختلف برنامههای نشر رومیزی توسط کمپانی ادوبی
(Adobe) نظیر PageMaker و بعدها برنامه ساخت انیمیشن موجب شد تا مکینتاش در بین
انتشارات و سازندگان فیلم و موسیقی طرفداران بسیاری پیدا کند. بسیاری از
نرمافزارهای مشهور کنونی مانند مایکروسافت ورد و ادوبی فتوشاپ اولین بار برای
کامپیوتر مکینتاش نوشته شدند.
اواسط دهه ۱۹۸۰ اپل دارای دو دپارتمان بود: یکی
روی سریهای Apple II که خاص کاربران خانگی بود و دیگری روی سیستمهای مکینتاش که
مخصوص کاربران حرفهای طراحی شده بود و به نوعی روی این دو دپارتمان تحقیقات بسیاری
را انجام داد اما با تمام این تلاشها و تحقیقات مکینتاش نتوانست به سهم بازاری
مشابه دهه ۷۰ کامپیوترهای Apple II دست پیدا کند، اما همچنان به رقابت خود با
کامپیوترهای IBM ادامه داد. (مکینتاش (سیستم unix) با مک او اس فرق دارد)
دوران
طلایی (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱)
ارائه مدل جدیدی از کامپیوترهای قابل حمل توسط اپل در سال
۱۹۸۹ به نام Macintosh Portable کلید خورد و بعد از آن نوت بوک PowerBook وارد
بازار شد. نوت بوکی که با همکاری کمپانی سونی و به کارگیری باتریهای دو ساعته،
صفحه مانیتور ۹ اینچی و هارد درایو ۲۰ مگابایتی به فرمی کاملاً ارگونومیک طراحی شده
بود توانست در سال ۱۹۹۱ سود زیادی را نصیب این کمپانی کند. این دوران به قدری در
دوران کاری اپل سودآور و درخشان به شمار میآید که از آن به عنوان «دوران طلایی»
یاد میکنند.
پاوربوک (۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳) و نزول
با یادگیری چند درس دردناک بعد از معرفی کامپیوتر حجیم مکینتاش پرتابل در ۱۹۸۹،
اپل به طراحی صنعتی روی آورد و استراتژی خود را بر پایه ارائه سه مدل کامپیوتر قابل
حمل بنا کرد. یکی از این مدلها توسط Sony (که دارای مهارت در طراحی قطعات
الکترونیکی کوچک، بادوام و کارا بود) ارائه شد. PowerBook ۱۰۰ در سال ۱۹۹۱ ارائه شد
و استاندارد شکل و ترکیب ارگونومیک کامپیوترهای لپتاپ را بنا کرد. این محصول شهرت
اپل را به عنوان یک تولیدکنندهٔ با کیفیت هم در زمینه کامپیوترهای رومیزی و هم
کامپیوترهای قابل حمل تثبیت کرد. موفقیت PowerBook و چند محصول دیگر اپل در این مدت
باعث افزایش سود مالی شرکت شد. مجله MacAddict سالهای ۸۹ تا ۹۱ را دوره اول طلایی
مکینتاش نامگذاری کرد.
ولی دوره طلایی ادامه پیدا نکرد. مایکروسافت ویندوز یک
رابط جدید را به نمایش گذاشت که به عقیده بسیاری از مردم از نظر کارایی به راحتی
مکینتاش بود. اپل، مایکروسافت را متهم به کپی برداری از روی مکینتاش کرد ولی ویندوز
به پیشرفت خود ادامه داد. در طول دهه ۹۰، اپل خط تولید خود را گسترش داد. اپل تنوع
زیادی از محصولات را ارائه میداد. هزینهٔ تولید این گوناگونی محصولات از یک طرف و
گسترش محبوبیت مایکروسافت ویندوز که با تبلیغات زیادی همراه بود از طرف دیگر منجر
شد اپل تا مرز ورشکستگی پیش رود.
همکاری بزرگ (۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷)
در اوایل دهه ۹۰ اپل به این نتیجه رسید که برای باقیماندن در دنیای
کامپیوتر باید مکینتاش را بازنویسی کند. احتیاجات کاربران و برنامههای کامپیوتری
با سختافزار و سیستمعاملهای فعلی قابل پاسخگویی نبودند. در سال ۱۹۹۴ اپل
طرفداران خود را با اتحاد با رقیب قدیمی خود یعنی IBM و موتورلا غافلگیر کرد. این
یک پیشنهاد برای تولید یک کامپیوتر جدید بود که از سختافزار IBM و موتورلا و
نرمافزار اپل استفاده میکرد. اپل با اتحاد AIM (Apple IBM Motorola) امید داشت که
از مایکروسافت تنها رقیبش جلو بیفتد. بعد از آن اپل خط تولید Power Macintosh را
راهاندازی کرد که از پردازنده PowerPC IBM به جای سری ۶۸k موتورلا استفاده میکرد.
سیستمعامل اپل برای پردازنده جدید بازنویسی شد.
در اواسط دهه ۹۰ اپل بر روی
بهبود قابلیتهای سیستمعامل مکینتاش کار میکرد، بعد از اولین تلاش برای تغییر
کدهای آن اپل به این نتیجه رسید که بهتر است نوشتن یک سیستمعامل جدید را آغاز کند
و بعد آن را مطابق رابط کاربری مکینتاش اصلاح کند. بعد از شکست پروژه مشترک با IBM
برای نوشتن سیستمعامل جدید، اپل سیستمعامل NEXTstep را خرید که محصول شرکت استیو
جابز بود. این باعث بازگشت جابز به اپل شد. در ۹ ژوئیه ۱۹۹۷ هیئت مدیره اپل جابز را
بعد از ۱۲ سال ضرر مالی و ارزش سهام پایین به سمت مدیرعامل منصوب کرد. جابز کار خود
را به عنوان مدیرعامل موقت شروع کرد و دست به اصلاحات گستردهای در ساختار اپل
زد.
شروع دوباره (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)
خانواده آیپاد
در ۱۹۹۸ یک سال بعد از برگشت جابز به شرکت، اپل یک مکینتاش
کامل را به نام iMac به بازار معرفی کرد، یک طراحی جدید که بیشتر استانداردهای اپل
را مانند SCSI و ADB حذف کرده و به جای آن دو درگاه USB قرارداده بود. در حالی که
از نظر فنی چندان قابل توجه نبود دارای یک خاصیت ابتکاری جدید بود یعنی پوسته
پلاستیکی شفاف که در رنگهای آبی و سفید ارائه میشد. ۸۰۰٬۰۰۰ سیستم iMac در سال ۹۸
فروخته شد. بعد از سال ۹۳ این اولین سالی بود که اپل به سود میرسید. در سال ۲۰۰۱
اپل سیستمعامل Mac OS X را ارائه کرد که بر پایه نکستستپ و بیاسدی بنا شده بود.
OS X بین مشتریان و حرفهایها به ثبات و قابلیت اعتماد بالا همراه با ضریب امنیتی
یونیکس و با یک رابط کاربری شناخته شد که استفاده آسان از آن را تضمین میکرد. در
اواخر ۲۰۰۱ اپل اولین iPod که دستگاه پخش دیجیتال موسیقی قابل حمل بود را ارائه
کرد. محصولی که بافروش بیش از ۴۲ میلیون به طرز شگفت آوری موفقیت آمیز بود. iPod با
iTunes (که برنامهای برای فروش موسیقی به قیمت هر آهنگ ۹۹ سنت است) همراه شد. تا
فوریه ۲۰۰۶ بیش یک میلیارد آهنگ قابل بارگیری از اینترنت برای iPod وجود دارد. در
مارس ۲۰۰۵ اپل پشتیبانی خود را از تکنولوژی جدید Blu-Ray سونی اعلام کرد و به
Blu-Ray Association پیوست. جابز در ژوین ۲۰۰۵ در یک سخنرانی از فروش کامپیوترهای
جدید مکینتاش با پردازنده اینتل در ژانویه ۲۰۰۶ خبر داد. وی همچنین گفت که انتقال
مکینتاش از PowerPC به Intel تا سال ۲۰۰۷ طول خواهد کشید.
عصر اینتل (۲۰۰۶ تا
کنون)
مکبوک پرو اولین لپتاپ معرفی شده توسط اپل مجهز به پردازنده اینتل معرفی شده در
سال ۲۰۰۶
اپل در دهم ژانویه ۲۰۰۶ اولین رایانههایش را با پردازنده اینتل ارائه
کرد. لپتاپ جدید MacBook Pro جایگزین سری قدیمی PowerBook شدهاست که حدود ۴ برابر
سریعتر است[نیازمند منبع] و آیمک جدید که ۲تا ۳ برابر سریعتر شدهاست. هر دو از
پردازندههای اینتل با تکنولوژی Core Duo استفاده میکنند. مشارکت اپل و اینتل یک
اصطلاح جدید را میان کاربران کامپیوتر به وجود آوردهاست، مکتل “Mactel” در جواب
عبارت “Wintel” که به کامپیوترهایی که با پردازنده Intel و سیستمعامل Windows کار
میکردند اطلاق میشد ساخته شدهاست. البته این عبارت هیچگاه توسط یک مقام رسمی دو
شرکت استفاده نشدهاست و بیشتر در میان طرفداران رواج پیدا کرده است[نیازمند
منبع].
حرکت به سمت آرم
سیاستهای کلی شرکت (که نشئت گرفته از نوع تفکر استیو جابز میباشد) بر آن
است تا محصولاتی یکپارچه بدون وابستگی به دیگر شرکتها تولید شود. این وابستگی در
ارائهٔ پردازندههای سری برادول اینتل و در نتیجه عقب افتادن ارائهٔ مک بوکها، خود
را نشان داده است. از همین رو و نیز به دلیل موفقیت پردازندههای مبتنی بر معماری
آرم سری Ax مورد استفاده در گجتها شرکت، اپل را به استفاده از پردازندههای آرم در
کامپیوترهای شخصی نموده است. بر طبق اطلاعات لو رفته از مدیران ارشد اپل، این نوع
کامپیوترها تا سال ۲۰۱۶ وارد بازار خواهند شد.
هک شدن برخی از سیستمها
شرکت آمریکایی اَپِل روز سهشنبه، اول اسفند، ۱۳۹۱ اعلام کرد که «تعداد کمی» از
رایانههای کارکنان این شرکت هدف حمله هکری قرار گرفته اما «هیچ اطلاعاتی به بیرون
درز نکرده است.»
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، شرکت اپل طی بیانیهای گفت که این
رخنه از طریق یک سایت متعلق به «برنامهنویسان خارج از این مجموعه انجام شده
است.»
به ظاهر هکرها با استفاده از نقطه ضعفی در یک افزونه مرورگر جاوا، موفق به
نصب بدافزار خود بر روی دستگاههای مَک چند نفر از کارمندان اپل شدهاند.
در
ادامه بیانیه اَپل آمده است: «ما در اَپل تعداد اندکی از سیستمهای آلوده را
شناسایی و آنها را از شبکه حذف کردیم. هیچ مدرکی دال بر خروج دادههای اطلاعاتی از
اَپل وجود ندارد.» بیانیه رسمی شرکت اَپل زمان وقوع این حمله هکری را مشخص نکرده
است.
نماد اپل
نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که
ایزاک نیوتن را نشان میداد درحالی که زیر یک درخت سیب نشستهاست. هرچند این طرح
خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد.
این یکی از طرحهایی بود که راب یانوف در سال ۱۹۷۶ به جابز نشان داده بود[نیازمند
منبع]. در سال ۱۹۹۸ نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود،
برای مثال سیب بر روی PowerMac G۵ و Apple iMac خاکستری است، در Mac OS X به صورت
پیش فرض آبی است. در صفحه بوت OS X ۱۰٫۳ و OS X ۱۰٫۴ رنگ کرمی دارد و بر روی iBook
و PowerBook G۴ وMacBook Pro سفید است. نماد اپل یکی از شناخته شدهترین نمادها در
جهان است و به طور برجسته در تمامی محصولات اپل و فروشگاهها دیده میشود. کامپیوتر
اپل سازنده عمده کامپیوترهای شخصی واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که کامپیوترهای
غیر سازگار با آیبیام تولید میکند.
خدمات اپل در ایران
خدمات فروش و پشتیبانی محصولات شرکت اپل در ایران به صورت رسمی غیرمجاز بود و تا تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۲ شرکت اپل از ارائهٔ خدمات فروش رسمی و خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی امتناع میکرد و پس از اعلامیهٔ دفتر کنترل داراییهای خارجی که زیرمجموعه وزارت خزانهداری ایالات متحده آمریکا است، مبنی بر عدم تحریم خدمات ارتباطی به ایران، شرکت اپل بعد از سه ماه تأخیر در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۲ در وبسایت رسمیاش ایران را از فهرست کشورهای مورد تحریم حذف کردند در سال 1394 شرکت مه تل نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش شرکت اپل در ایران میباشد
درآمد و سود اپل در سه ماهٔ آخر سال ۲۰۱۴
اپل با سود ۱۸ میلیارد دلاری در سه ماهٔ آخر سال ۲۰۱۴، رکوردی بیسابقه را به
ثبت رساند که تاکنون هیچ شرکتی در یک دوره سهماهه به آن نرسیده است.
مقایسه
فروش محصولات اپل با فروش نفت ایران در سال ۱۳۹۲ درخور توجه است: بنا بر گزارش بانک
مرکزی ایران، در سال ۱۳۹۲ مجموع درآمدهای نفتی ایران ۶۴ میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار
بوده است. درآمد اپل تنها در سهماهه پایانی سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۷۴/۶ میلیارد دلار
بود که سود ۱۸ میلیارد دلاری را برای این شرکت در پی داشت.
تا پیش از انتشار
گزارش مالی سهماهه آخر سال ۲۰۱۴ اپل، بیشترین سودها به نام کنسرنهای بزرگ انرژی
به ثبت رسیده بود. برای نمونه گازپروم؛ این کنسرن انرژی در سه ماه نخست ۲۰۱۱ سودی
برابر با ۱۶/۲۴ میلیارد دلار به دست آورده بود که تا انتشار گزارش مالی جدید اپل،
رکورددار بود
نقض حقوق کارگران
بنابه گزارشی در سال ۲۰۰۶ میلادی، ۲۰۰ هزار کارگر در یک کارخانه تولیدکننده محصولات اپل در چین، واقع در ۳۲ کیلومتری هنگ کنگ، هم کار می کردند و هم در آنجا می خوابیدند. هر صد نفر از آنها تنها در یک اتاق زندگی می کردند و هر نفر حداقل لوازم شخصی را به همراه خود داشت و یک سطل برای شستوشوی لباس هایش. یک کاگر ۲۱ ساله چینی که روزانه ۱۵ ساعت به مدت یک ماه برای اپل کار کرده بود، تنها ۲۷ پوند (حدوداً برابر با ۱۲۵ هزار تومان در اواخر شهریور ۹۴)[۷] حقوق دریاف کرد.[۸] شرایط وخیم کاری در کارخانههای چین در سال ۲۰۱۰ به دنبال خودکشی ۱۴ کارگر در فاکسکان، بزرگترین تولید کننده محصولات اپل، در صدر خبرها قرار گرفت. در سال ۲۰۱۴ بر اساس تحقیق پنهانی برنامه پانورامای بیبیسی از شرایط بد کارگران در کارخانههای تولیدکننده محصولات اپل در چین ثابت شد که شرکت اپل در محافظت از کارگرانش کوتاهی کرده است. یافتههای برنامه پانورامای بیبیسی نشان میدهد که استانداردهای مربوط به ساعت کار کارگران (شیفتهای ۱۲، ۱۶ و حتی ۱۸ ساعته)، کارت شناسایی، محل اقامت کوچک سهیم شده با تعداد زیادی از پرسنل، جلسات کاری اجباری پیش و پس از ساعت کاری، اضافه کاری اجباری و بهرهگیری از کارگران خردسال در کارخانههای پگاتورن در حاشیه شانگهای نقض شده است. همچنین در سال 2011 اپل کارگران واحدهای تولیدیاش در چین را ملزم به دادن تعهدنامهای کرد که در آن کاگران متعهد میشدند دست به خودکشی نزنند و چناچه کارگری خود کشی کند، خانوادهاش تنها می تواند حداقل میزان غرامتی که قانون تعیین کرده را دریافت کند.
همچنین برنامه پاناروما در جزیره بانکا در اندونزی شواهدی یافته است که نشان میدهد مقادیری قلع که از معادن غیرقانونی بهرهبرداری میشود به چرخه تولید محصولات این شرکت راه پیدا کرده است. در این معادن کودکان با دست و در شرایطی بسیار خطرناک که در صورت فرو ریزی دیوارهای شنی یا گلی آنها معدنکاران زنده زنده دفن خواهند شد، سنگ معدن قلع را بیرون میکشند. طی چهل سال اخیر، اپل تیتانیوم مورد نیاز برای ساخت انواع محصولات خود را با غارت منابع قاره آفریقا به کمک گروههای مسلح و به بردگی کشاندن مردم بومی مناطق مختلف بدست
یادگیری تعمیرات آیفون توسط بروزترین شیوه های تخصصی توسط آموزشگاه های مدرن
موسسه پارسه در زمینه تعمیرات اپل و آی پد فعالیت میکند.درهمین راستا این موسسه
دوره آموزش تعمیرات اپل برگزار میکند
عنوان : راه های آرایش ماندگار برای پوست های مختلف
استفاده از شیشه های دکوراتیو یا رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبب ایجاد تنوع و
زیبایی خاصی در فضای منزل میشود. شیشه های رنگی به علت داشتن تنوع رنگی بالا
کاربردی ترین متریال در طراحی و دیزاین محیط های داخلی وخارجی ساختمان می باشند.از
جمله کاربردهای ان میتوان به پوشش های دیوارها-پارتیشن های اداری و جدا کننده
ها-جمام های شیشه ای-آشپزخانه ها-چیدمان اتاق های خواب و مستربدروم-میزهای شیشه ای
-آینه های رنگی-دکوراسیون فروشگاهی-شیشه های چاپی با توانایی چاپ هر تصویر دلخواه
روی شیشه اشاره کرد.
برای شیشه دکوراتیو یک تعریف ساده وجود دارد. هر شیشه ای که
برای استفاده در دکوراسیون داخلی مناسب باشد، جزئی از شیشه های دکوراتیو به حساب می
آید. از آنجایی که یکی از استفاده های مهم شیشه، بخش دکوراسیون است، تنوع زیادی را
نیز در این بخش شاهد هستیم.
شیشه یا آبگینه از قرن های پیش همواره یکی از
مهمترین عناصر دکوراسیون و منزل آرایی محسوب می شده است و امروزه نیز جایگاه و
اهمیت خاصی در دکور فضاهای مسکونی و سایر ساختمان ها دارد.
در واقع کاربرد دو
گانه شیشه در صنعت ساختمان امروز باعث شده است که این متریال نسبت به سایر مصالح و
تجهیزات ساختمانی متمایز شود.
به عبارت دیگر، شیشه، امروزه علاوه بر اینکه به
عنوان یکی از مصالح اصلی در ساخت و آماده سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد ،
به دلیل نقش انکار ناپذیر و جدانشدنی آن در ساخت و آماده سازی پنجره ها، یکی از
عناصر و متریال هایی است که برای زیباتر شدن فضای منزل یا هر فضای دیگری به کار می
رود .
شیشه های رنگی یکی از پر استفاده ترین شیشه های دکوراتیو می باشد که تحت
عنوان شیشه دکوراتیو رنگی هم شناخته می شود. به علت تنوع بالای رنگ و قابلیت
استفاده ی گسترده ی این نوع شیشه در فضاهای متفاوت، شیشه رنگی توسط عموم مردم و
همینطور معماران و طراحان داخلی مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است. شیشه
لاکوبل، برندی از شیشه رنگی می باشد که توسط کارخانه ACG بلژیک تولید و عرضه می
گردد. شیشه رنگی تقریبا در هر فضایی نظیر مجتمع مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و …
قابل استفاده است.
شیشه چاپی یا شیشه های طرح دار را می توان دومین نوع شیشه های
دکوراتیو دانست. شیشه چاپی یا شیشه های طرح دار، بعد از شیشه های رنگی، پرمصرف ترین
نوع شیشه های دکوراتیو هستند. علت محبوبیت این نوع شیشه هم، قابلیت بالا و
انعطاف آن در طرح و نقش پذیری می باشد. هر طرح و نقشی قابلیت چاپ شدن بر روی شیشه
را داراست و این سبب می شود بسیاری به این فکر بیافتند که طرح مورد نظرشان را بر
روی شیشه چاپ نمایند. بسیاری از سازمان ها، کارخانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی،
برند خود بر روی شیشه چاپ و در قسمت های مختلف نصب می کنند. در دکوراسیون داخلی
فضاهای مسکونی، شیشه های طرح دار را بخش های مختلف مانند آشپزخانه، حمام، نشیمن،
اتاق خواب و … نصب می کنند. فروشگاه های مختلف نیز، شیشه چاپی را برای نمایش برند
خود مورد استفاده قرار می دهند.
همراه با پیشرفت تکنولوژی روش هایی برای تولید
شیشه های ساختمانی ابداع شد، تا امروز که گسترده ترین آنها تولید شیشه به روش
شناوری (فلوت) است. در این روش برای دستیابی به سطح کاملا صاف و عاری از موج شیشه
را روی قلع مذاب شناور می سازند.
گذشته از این نوع خاصی از شیشه امروزه در صنعت
ساختمان و به خصوص در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل ویژگی های
خاص و کاربردهایی که در دکوراسیون دارد، تبدیل به یک صنعت مدرن در این زمینه شده
است. دکوراسیون
امروزه استفاده از این صنعت مدرن در دکوراسیون آن را به یکی از رایج
ترین شیوه های استفاده از شیشه در دکور فضاهای مسکونی و سایر تبدیل کرده است که در
قالب آن می توان انواع مختلفی از کاربرد شیشه را در دکور مشاهده کرد.