آیمان

آیمان

آیمان

آیمان

معرفی متد های تعیین تعرفه آموزش تعمیرات کامپیوتر به سادگی

معارفه ترکیب های  محاسبه قیمت آموزش تعمیرات کامپیوتر حرفه ای


موسسه پارسه دوره های آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیرات کامپیوتر را با بهترین کیفیت برگزار می کند.

مقاله های آموزشی جهت یادگیری بیشتر
لپ تاپ چیست ؟
رایانه کیفی یا لپ‌ تاپ (به انگلیسی: لپ تاپ)، کوچک و تقریباً سبک گفته می‌شود. وزن آن معمولاً بین ۱ تا ۷ کیلو است که به‌اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. این رایانه کوچک‌تر از رایانه‌های رومیزی است و می‌تواند با یک باتری کارکند و یا از یک آداپتور AC/DC خارجی تغذیه شود. بسیاری از آن‌ها چند سلول ۳ ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر فرآیندها در هنگام قطع برق مفید است. لپ‌تاپ‌ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد. لپ تاپ ها در انواع مختلف ساخته شده اند. و خریداد با توجه به کاری که با لپ تاپ می خواهد انجام بدهد آن ها را خریداری می کند.

موسسه پارسه دوره های آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیرات کامپیوتر را با بهترین کیفیت برگزار می کند.
عمر مفید لپ‌ تاپ چقدر است؟

تصور کنید‌، برای انجام امور روزمره‌، تکمیل فرم استخدام از طریق اینترنت، تهیه یک گزارش مهم، یا چک کردن صورتحساب بانکی خود زمان کوتاهی فرصت دارید و ناگهان لپ‌تاپ شما روشن نمی‌شود. چه می‌کنید؟

از هر روش ممکن برای به کار انداختن آن استفاده می‌کنید؟ دست به دامن دوستان و آشنایان که تخصصی در این زمینه دارند می‌شوید ؟یا با مشت و لگد به جان لپ‌تاپ بیچاره می‌افتید؟ شاید هم فکر کنید لپ‌تاپ شما عمر خود را کرده و باید به فکر تهیه یک لپ‌تاپ جدید باشید. این تصمیم وقتی لپ‌تاپ شما بیش از دو سه سال رفیق گرمابه و گلستانتان باشد و دست بر قضا گارانتی آن هم تمام شده باشد، یا اینکه اصلا گارانتی نداشته باشد حالت جدی‌تری به خود می‌گیرد. زیرا در این صورت باید هزینه تعمیر لپ‌تاپ و تامین قطعه را از جیب مبارک بدهید.

اینجا است که برای دلداری دادن به خود هم فکر کنید، به هرحال هر کالایی طول عمری دارد و باید قدیمی‌ها یک روز جایشان را به تازه واردها دهند.

اکثر کاربران لپ‌تاپ تصور می‌کنند‌، تا هر زمانی لپ‌تاپشان از عهده انجام وظایف خود برآید می‌توان بر آنها برای انجام امور مختلف تکیه کرد. اما این تصوری اشتباه است و لپ‌تاپ‌ها ممکن است زمانی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجودشان نیاز دارید‌، دست شما را در پوست گردو بگذارند. پس بهتر است قبل از اینکه درگیر دردسرهای تعمیر دستگاه و بازیابی اطلاعات و تامین قطعه و ... شوید به فکر چاره باشید.
موسسه پارسه دوره های آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیرات کامپیوتر را با بهترین کیفیت برگزار می کند.
کارشناسان و فعالان بازار معتقدند طول عمر یک دستگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی چون، نحوه استفاده، ورود تکنولوژی‌های نوین و مدل‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید و عوامل دیگری از این دست متفاوت است. ولی به طور میانگین عمر مفید یک لپ‌تاپ دو تا سه سال تخمین زده شده است. البته لپ‌تاپ‌های برخی از برندها مانند اپل طول عمر بیشتری نسبت به برندهایی نظیر لنوو، اچ پی، دل و... دارند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت‌های عرضه کننده هر کدام بنا بر حساسیتی که روی برندی که عرضه می‌کنند دارند طول عمر لپ‌تاپ‌هایشان را بالاتر از سایر برندها اعلام می‌کنند.ولی اکثر کارشناسان طول عمر لپ‌تاپ را دو تا سه سال تخمین زده‌اند و می‌گویند ممکن است خرابی یک قطعه در نگاه اول به معنی پایان یافتن عمر یک لپ‌تاپ نباشد. ولی عدم یافتن قطعه در بازار‌، به دلیل عرضه مدل‌های جدید که بر تکنولوژی‌های نوین مبتنی هستند خط قرمزی روی ادامه حیات لپ‌تاپ می‌کشند.

برخی از فعالان بازار نیز معتقدند لپ‌تاپ‌های برخی از برندها که مدت گارانتی آنها از طرف شرکت‌های عرضه‌کننده تنها یک‌سال است، عمر مفید کمتری نسبت به سایر برندها که از خدمات پس از فروش سه ساله بهره‌مندند دارند. به عنوان مثال یکی از فعالان بازار ادعا می‌کند برخی از لپ‌تاپ‌های لنوو،اچ پی و دل عمر مفیدی در حد یک سال دارند که البته عرضه کنندگان این لپ‌تاپ‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.

خطراتی که جان لپ‌تاپ را تهدید می‌کنند

بر اساس اعلام کلانتری، یکی از فعالان بازار که دستی بر کار تعمیر لپ‌تاپ نیز دارد، مهم‌ترین قطعه‌ای که بر افزایش یا کاهش طول عمر لپ‌تاپ تاثیر می‌گذارد باتری لپ‌تاپ است و معمولا بیشتر لپ‌تاپ‌هایی که دچار این مشکل می‌شوند باید نسبت به خرید باتری جدید اقدام کنند که هزینه خرید باتری بین 50 تا 200 هزار تومان است. حال تصور کنید باتری لپ‌تاپ مذکور در بازار موجود نباشد. این به معنی این است که لپ‌تاپ شما تبدیل به pc شده است و عمر آن به عنوان یک رایانه همراه به پایان رسیده است.

محسن بهنامی ‌یکی از فعالان بازار نیز با اشاره به این نکته که آسیب باتری و آداپتور لپ‌تاپ مهم‌ترین مشکلی است که کاربران لپ‌تاپ با آن مواجه می‌شوند گفت: گاه نیز کارت گرافیک دستگاه دچار مشکل می‌شود که تعویض کارت گرافیک هزینه‌ای حدود 100تا 150 هزار تومان روی دست کاربر می‌گذارد. به گفته وی البته برخی از تعمیرکاران برای کاهش هزینه کارت گرافیک آسیب دیده را مجددا تعمیر می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند که تعمیر کارت گرافیک هزینه‌ای حدود 70 تا 80 هزار تومان دارد .ولی پس از مدتی این قطعه مجددا دچار ایراد می‌شود و بهتر است از اول برای خرید کارت گرافیک اقدام شود. به گفته وی آسیب پردازنده و مادربورد هم ایراد دیگری است که سلامت لپ‌تاپ‌ها را تهدید می‌کند که در صورت آسیب‌دیدگی این قطعه باید حدود 300 تا 400 هزار تومان هزینه شود.
موسسه پارسه دوره های آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیرات کامپیوتر را با بهترین کیفیت برگزار می کند.

جهت آشنایی موسسه پارسه وارد شوید